Back-to-Nature-Logo
Inom akvariehobbyn är Back to Nature den världsledande tillverkaren av akvariebakgrunder. Varumärket förknippas med hantverksmässig kvalitet och har blivit självklara klassiker i butikshyllorna. En fullständig upprustning av den grafiska profilen gjordes tillsammans med design av logotyp, hemsida, trycksaker och förpackningar.

EN STARK PRODUKT

Genom att formge ett tilltalande varumärke skapar vi en enastående förväntan på produkterna hos betraktaren, något som ibland inte överensstämmer med verkligheten.
Back to Nature hör dock till ovanligheten, sten-imitationerna överträffar ofta kundens förväntan, produkten är attraktivare i verkligheten än på bild.

VARUMÄRKETS IDENTITET

En bra grafisk profil har en tydlig igenkänningsfaktor genom grafikens utformande och bildernas formspråk, den tydliggör företagets kommunikation med omvärlden. Det ska vara lätt att identifiera varumärket, inte bara genom logotypen, utan även genom det övriga bildspråket, färger, linjer eller teckensnitt.

Naturen som inspiration

Målgruppen är akvarieintresserade i alla åldrar i de flesta länder, primärt Europa. Hemsidans huvudfunktion är att presentera produkterna, samtidigt som den vaggar in besökaren i allt vad Back to Nature står för; inspiration,  kreativitet och en nära förbindelse till naturen.